Eredetiségvizsgálat - Amit tudni akart!

Megszűnik az eredetiségvizsgálat? PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Tankó Imre   
2008. november 06. csütörtök, 16:12
A versenyhivatal szerint túl drága és nem hatékony a gépjármű-ellenőrzés rendszere.
A Gazdasági Versenyhivatal jelenlegi formájában megszüntetné a gépjárművek eredetiségvizsgálatának rendszerét. Még azon az áron is, ha emiatt nőne az autólopások száma.
Túl drága és nem eléggé hatékony a gépjármű-eredetiségvizsgálat rendszere a Gazdasági Versenyhivatal szerint. A GVH saját hatáskörben vizsgálta az eredetiségvizsgálati piacon zajló folyamatokat. Az erről készült jelentésében az autósokat terhelő költségek csökkentését, az állami felügyelet hatékonyságának, átláthatóságának javítását és a szolgáltatás piaci alapokra helyezését szorgalmazza.



A jelentés emlékeztet rá, hogy 1999 óta kötelező minden tulajdonosváltozáskor elvégeztetni a gépjárművek eredetiségvizsgálatát. Ennek keretében az arra feljogosított vizsgáztatóhelyeken ellenőrzik, nem ütötték-e át a jármű alváz- és motorszámát, nem cserélték-e le a rendszámát, s hogy a forgalmi engedélyben az autó valódi paramétereit és azonosítóit írták-e be.

Az eredetvizsgálat bevezetését még az Orbán-kormány hivatali idejében készítette elő a Belügyminisztérium, azonban már Medgyessy-kormány tette kötelezővé. A rendszer bevezetését a 90-es évek közepének évi 20 ezer feletti autólopásával indokolták. A kötelező eredetiségvizsgálat bevezetése akkor annak az intézkedéscsomagnak a részét képezte, melynek keretében a tulajdonjog igazolására a törzskönyvet bevezették.
A GVH azt nem vitatja, hogy egyebek között a fenti intézkedések - így az eredetiségvizsgálat bevezetésének - a hatására csökkent az autólopások száma, a vizsgálat megállapításai alapján azonban úgy látja, hogy az autólopások megelőzésére kialakított rendszer ezen eleme olyan költségesen működött, hogy indokolt az érdemi felülvizsgálata.


A GVH szerint az állam több hibát vétett a rendszer bevezetésekor és azt követően is. Mindenekelőtt előzetes hatástanulmány nélkül túlságosan széles körben tette kötelezővé az eredetiségvizsgálatot, felesleges költségekkel terhelve ezzel sok autóst. A jogi szabályozás számos tekintetben az eredetiségvizsgálatban érdekelt piaci szereplők érdekei szerint alakult. Közhatalmi eszközökkel szilárdították meg a magánpiac szereplőinek védett státuszát, eközben indokolatlanul magas - korábban a GVH által megállapítottan kartellben kialakult - árakat ismertek el igazgatási szolgáltatási díjként.



A jogalkalmazók, a közbeszerzés elveivel ellentétesen, esetenként az általános szabályokat kikerülve jártak el. Mind az 1999 óta létező eredetiségvizsgálat, mind a tavaly óta a kötelező műszaki vizsgálat keretében elvégzendő integrált vizsgálat piaca verseny nélkül alakult ki, és a szereplői a kezdetektől különleges privilegizált státuszt élveznek.

Érdemi költségkontrollra, árösszehasonlításra és a rendszer értékelésére nem került sor. Az állam nem érvényesít hatékonysági kényszert az eredetiségvizsgálatban érdekelt vállalatokkal szemben, akik jelenleg akadálytalanul háríthatják át költségeiket a járműtulajdonosokra.

A GVH jelentése rámutat: a lopott (majd hamis okmányokkal és megváltoztatott gyári azonosítókkal újra forgalomba helyezett) autók kiszűrését szolgáló integrált műszaki vizsgálat 7200 forint, míg az átlagos, 1400 köbcentis autó eredetiségvizsgálata 15 ezer forint. A rendszer nagy és egyre növekvő ráfordítással működik - állítja a GVH -, miközben az autólopások száma folyamatosan csökken. A 2007-ben ismertté vált gépjárműlopások száma az ország útjain futó összes személygépkocsi, autóbusz, teherautó és motorkerékpár 0,2 százalékát érintette. A rendszer - s benne az eredetiségvizsgálat - nem kínál ugyanakkor védelmet a finanszírozási csalások ellen, melyek száma az elmúlt öt évben megötszöröződött. A lízingcégek az elmúlt két évben háromezer gépjárművel kapcsolatos feljelentést tettek (többnyire lízingcsalók ellen), kintlévőségük pedig elérte az ötmilliárd forintot.

Mivel az eredetiségvizsgálatokhoz alkalmazott technikák, technológiák és informatikai háttér széles körben ismert és hozzáférhető, semmi akadályát nem látja a versenyfelügyelet a jelenleg hatósági bábáskodás mellett működő rendszer teljes piaci alapokra helyezésére. Amennyiben az állami ellenőrzés nem tehető átláthatóbbá, egyszerűbbé, a vizsgálat járműtulajdonosokra hárított költségei pedig nem csökkenthetők radikálisan, a GVH szerint meg kell fontolni a kötelező eredetiségvizsgálat eltörlésének lehetőségét. Még azon az áron is, ha ennek hatására kis mértékben esetleg újra növekedésnek indulna az autólopások száma.

Forrás: nol.hu

Velemény az oldal üzemeltetőitől:

1:

Na... Eddig a nol.hu cikke. Most pedig elmondom én a nagy sztorit. :) 2001-ben kezdtem ezt az egész eredetvizsga mókát. Akkor még alkalmazottként. 2004-ben nagy változások álltak be az eredetiségvizsgálat módszerében és rendszerében. Tulajdon képpen nekünk eredetvizsgálóknak még bonyolultabbá tették a vizsgálatot, és elintézték, hogy a bankok ingyen (mert a bankok általában olyan szegények, hogy ezért fizetni már nem tudnak) hozzájussanak pár "publikus" adathoz azon rengeteg dolgok közül amiket vizsgálunk egy eredetvizsga alatt. Még több "papírmunka" járt ezzel. 2004 óta egész kiizmosodott minden ujjam, amit gépelésre használok. Az árak meg felmentek. 17000 ft lett a legolcsóbb eredetvizsga. Persze... gondolta a BM... ez a kicsi még belefér. Már akkor is lehetett eredetvizsgás berkekben hallani, hogy a BM rá akarja tenni a kezét erre a jópofa dolgora. Így hát 2004-ben megtette. Még drágább lett az eredetvizsga, mégtöbb a vele járó munka, és mi eredetvizsgálók, akik a munka effektív részét végeztük, még kevesebbet kaptunk a tortából. BM papa meg benyelt mindent. Most nagyjából a szerény becslésem szerint a 17000 ft-os eredetvizsgálati díj -ból 9-10.000 ft a BM-ben landol. Aztán, hogy onnan kinek a zsebébe oszlik meg a pénz, azt homály fedi. Ezt azért írom, mert a GVH szerint: "így az eredetiségvizsgálat bevezetésének - a hatására csökkent az autólopások száma, a vizsgálat megállapításai alapján azonban úgy látja, hogy az autólopások megelőzésére kialakított rendszer ezen eleme olyan költségesen működött, hogy indokolt az érdemi felülvizsgálata"  szóval... autónként kb. 10.000 ft-ot markol fel az állambácsi, de még van pofájuk azt állítani, hogy költségesen működik a rendszer. Azt hiszem ezt berakhatjuk a legnagyobb pofátlanságok kézikönyvének első bevezető oldalára vastagon kiemelve. Majd ha ráérek akkor elkezdem kicsit sajnálni a BM-et meg az államot. Kíváncsi lennék mi kerülhet olyan baromi sokba, hogy nem fedi autónként a 10.000 ft a BM számláit. Továbbá... "A GVH jelentése rámutat: a lopott (majd hamis okmányokkal és megváltoztatott gyári azonosítókkal újra forgalomba helyezett) autók kiszűrését szolgáló integrált műszaki vizsgálat 7200 forint, míg az átlagos, 1400 köbcentis autó eredetiségvizsgálata 15 ezer forint." A GVH annyira vizsgálódhatott az ügyben, hogy még annyit sem sikerült pontosan kideríteni, hogy az 1400 ccm-es gépjárművek eredetvizsgálatának a díjja nem 15 ezer, hanem 17 ezer forint! Igen alapos vizsgálat lehetett, ha még ezzel sincsenek tisztában. Gondolom sok autós menne a GVH-hoz 15000-ért eredetvizsgára, ha létezne! Még egy nagyon fontos momentum: "A jogi szabályozás számos tekintetben az eredetiségvizsgálatban érdekelt piaci szereplők érdekei szerint alakult. Közhatalmi eszközökkel szilárdították meg a magánpiac szereplőinek védett státuszát, eközben indokolatlanul magas - korábban a GVH által megállapítottan kartellben kialakult - árakat ismertek el igazgatási szolgáltatási díjként." Itt a GVH arra célozhat, hogy bizonyos érdekeltségek hatására szentesítették (törvényesítették) az eredetiségvizsgálatot, mint kötelező adónemet. Még egyszerűbb nyelven itt ismét semmi másról nincsen szó, mint magas szintű korrupcióról! Valaki, vagy valakik "X" összegért vagy százalékért, áldásukat adták ennek a dolognak a törvényesítéséhez. A GVH-tól kapott "nyilatkozat" arra már nem terjed ki, hogy lesz-e felelősségrevonás. De mint megszokhattuk már kis hazánkban, a magas szinten elkövetett korrupció nem számít bűnnek! Folyt köv, hamarosan!...

Írta: Tankó Imre (egy volt eredetiségvizsgáló)



2:

Ha már a gépjármű tulajdonosok költségeinek csökkentésénél tartunk, el kéne azon gondolkodni, hogy miket is fizetünk úgy, hogy azért ténylegesen semmilyen munka nem folyik. Gondolok átírásnál a köbcentinkénti díjra, ahol egy kis trabinál is ugyanannyi az elvégzendő munka mint egy több ezer köbcentis járműnél. Mi ez ha nem adóztatás?! A gépjárműadót meg az önkormányzat majd úgy is beszedi. Gondolom esetleg meg lehetne oldani úgy, hogy egységes eljárási illetéket fizetnénk. Ahol még csökkenthető lehetne a költség az talán a nem igazán gusztusos regisztrációs díj. Ez is egy irdatlan adó amiért nem kapunk cserébe semmit. Valóban a sok ”nagyokosnak” megint csak eddig terjedt ki az értelme, hogy az eredetvizsgát csesztesse, ahol ténylegesen szakértői munka folyik és azért az újdonsült tulajdonosnak is lelki megnyugvást jelent beülni egy olyan járműbe amit megvizsgáltak.

Írta: Bruckner Géza (eredetvizsgáló)
Módosítás dátuma: 2009. november 02. hétfő, 22:49
 

Hozzászólások  

 
-2 #1 Anonim mert még müködünk. 2008-11-09 16:25
A GVH azért el gondolkozhatna azon a dolgon is, hogy a saját portáján tegyen rendet ne a kis emberek zsebét turkálja, így legalább lejjebb ment az autó lopások száma és a biztosító csalok se úgy törik az autókat , hogy utána ne lehessen el adni, gondoljunk bele, a kispénzű ember vesz egy autót ami már kétszer volt totálkáros és kijavítva át hegesztik az alvázszámát és eladják neki, mekkora okosság mi? utána majd a rendőr le foglalja és ugrott az autó és a pénz is.
Tényleg milyen drága az eredetiségvizsg álat , most 2 millió ugrik vagy nyugodtan alszunk mert nem lopót és totálkáros az autónk 15 ezerért :angry:
Az előttem lévő hozzáoszlásokat teljes mértékig tudom támogatni mert itt legalább azért a 17000 ft kap valamit az ügyfél,nem úgy mint az átírási ill.-nél vagy a regisztrációs adónál. Ja meg azért sorolhatnánk az autósoktól sokszor feleslegesen beszedett sárpot is.
Idézet
 
 
0 #2 Tankó Imre 2008-11-09 16:52
Az eredetiségvizsg álat nem fog megszűnni. Már rengetegszer röppent fel ez a hír különböző csomagolásban. Túl sok érdek sérülne. Túl sok ember esne el a pénztől. És itt nem azokra a rabszolgákra gondolok akik csinálják az eredetiségvizsg álat -ot alamizsnáért. Valszeg, csak egy újabb érdekeltségi kör akar fenyegetőzve a vájuhoz állni. Persze nem a 6000 ft-os törzskönyv (műanyag darab), meg a 6000 ft-os forgalmi engedély (papír darab) a drága. Ezek előállítási költége sem kerülhet többe pár száz forintnál. Az itt már emlegetett átírási illetékről nem is beszélve. Én aláírom, hogy drága az eredetiségvizsg álat. 17.000 ft-ot nem ér! De ez is csak azért ennyire drága, mert ebből kb 10.000 ft a BM-é. Nevezhetjük adónak. Persze cserébe a BM a zacsivakaráson kívül semmit nem csinál. Ja de... szolgáltat! Megy pár szerver amit valakinek a valakije összeállított több millió forintért, meg irattak egy semmire való szoftvert (KERT rendszer). Ha már a "költséges üzemeltetésről" beszélünk. Miért nem csináltak előtte egy hatástanulmányt ??? Miért nem kérdezi meg a tisztelt GVH azt akinek a fejében kiötlött ez a költséges rendszer? Itt minden szarral csak névtelenül dobálóznak! Ismét másról sincsen szó, mint hogy bazi okos emberek több milliót elszórtak erre az "ÚJ" KERT rendszerre, és most lehet minden ki lesz vágva az ablakon! És ment 4 évig! Ismét a 2 kézzel történő pénzszórásról szól a dolog, és nulla felelősségrevon ásról! Ez mind az adófizetők pénzén ment! Ezért ha valamelyik ügyfél amiatt reklamált, hogy túl drága az eredetiségvizsg álat, mindig a Lamperth Mónikához küldtem őket. Persze oda már mindenki lusta volt elfáradni. Csak mindig az eredetvizsgálók at csesztették ezzel.
Idézet
 
 
+1 #3 CarFiol 2008-11-11 19:05
Jó estét! Az lenne a kérdésem, egy -a kérdésben járatos - emberhez, hogy mondja már meg nekem, ebben a nagy EU-ban miért kell kétszer elvégezni az eredetvizsgálat ot, ha az autót Magyarországról külfoldre akarom eladni? Nekem tegnap azt mondták az okmányirodában, hogy csak úgy jelentik ki, ha van eredetvizsgálat /magyar/. Szlovákiában akkor helyezik forgalomba, ha van eredetvizsgálat /szlovák/. Nem akarják ezek a bürokraták esetleg bekapni?
A választ az elso kérdésre várom, a második költöi.
Köszönettel: CarFiol
Idézet
 
 
+3 #4 misi 2008-11-11 19:16
Csak röviden..ezt korrupt komonista,zsidó kormányt kellene először megszüntetni!!!
Idézet
 
 
+3 #5 Rollergraph 2008-11-13 13:30
Szervusztok
Az én kérdésem, hogy mikor szűnik meg?
Idézet
 
 
-1 #6 Tankó Imre 2008-11-13 16:41
Idézet:
Szervusztok
Az én kérdésem, hogy mikor szűnik meg?


Ha rosszabbra fordul az idő! Minusz 15 körül már várható! Ugye ezt a kérdést csak viccnek szántad?! 2010 év végéig még szerződése van a BM-nek az eredetiségvizsg áló fővállalkozókka l. Szal ha teheted ne várj addig az átírással.
Idézet
 
 
+1 #7 zozo 2008-11-18 18:51
Nem jár mindenki 2 milkós autóval, és amikor azzal jártam, nem akadályozta meg az eredet.vizsga, hogy ellopják. Tudomásul kell venni, hogy ez egy kettős célú rendelet, ami főként adó formájában testesül meg ( lehúzás ) másrészt eleme az autóimportőr lobbi szemét térhódításának. Egy 20 éves 120ezret érő kocsin mit vizsgálnak 17ezerért? Egyébként az eredetiség vizsga csak 60 napig érvényes és fél órás melóért 10 rugó nem olyan kevés.
Idézet
 
 
0 #8 Tankó Imre 2008-11-18 18:59
Kedves Zozo!

Nem szívesen személyeskedem, de a hasonló szellemi szinten állók miatt is hagytam abba az eredetvizsgálat ot. Belefáradtam, hogy értelmetlenül vitetkozzak emberekkel. Ha vetted volna a fáradságot kedves Zozo, és elolvasod a fenti hozzászólásaima t, és véleményemet, akkor ezt a hozzászólást be sem gépelted volna. Ismétlem magam!!!!! Próbálj idefigyelni! 17000 ft lehúzás egy vizsgálatért!! Ki vitatkozik ezzel?? Azzal már vitatkozom, hogy a 20 perces eredetvizsga nem 20 percig tart, hanem 50 percig, és mi válallkozók kb. 1500-2000 ft-ot kapunk ezért autónként! Ebből ki kell fizetni a bérleményt amiben az egészet csináljuk, meg az alaklmazottak után jelképes ~65.000 ft-ot az állambácsinak +iparűzési adó, stb..! Szal ha jó voltál matekból, akkor behellyettesíte sz és kijön, hogy szar sem marad a válalkozónak. A fennmaradó ~15.000 ft-ot olyan szervek nyelik be, akik a kisujjukat sem mozdítják ezért a pénzért. Ugynevezett parazita szervezetek. De azt még sem mondanám, hogy nem csinálnak semmit. Beállítottak pár szervert, meg fizetnek egy gyors internetapcsola tért, meg van 20 alkalmazottjuk. Szal ne velem perlekedj, hanem te is keresd meg a Lamperth Mónikát és húzd meg a haját!

Üdv: Imre
Idézet
 
 
+1 #9 Jani2 2008-11-19 15:44
Szerintem az a lényeg hogy a legnagyobb hasznot az állam huzza az eredetvizsgálat ból utána még az AUTOKERESKEDÖK is leheznak egy bört a vizsgálatot végzö cég jutalékábol és alig marad valami na abból élj meg céget tarsál fel az embereket fizesd ki .Azt is pofátlanságnak tartom hogy a Metálelekrto Kft sorra nyitja az uj állomásait föleg mobilokat a régi partnerei nyakára .Kérdezem minek ennyi állomás nem kéne a korlátozni ? Azt is baromságnak tartom hogy a kereskedöknek vissza kell adni miközben ök mindkét féltöl beszedik a vizsgálati dijat .
Idézet
 
 
-1 #10 Tankó Imre 2008-11-19 15:55
Üdv Jani!
Ez az egész mobil eredetvizsga megér egy új cikket. Ha lesz egy kis időm írok róla. Sajnos a mobil eredetvizsga ot végzők hosszú távon saját maguk alatt vágják a fát. 500-1000 ft-okat visszadanak a kereskedőknek és elkapatják őket. Sokszor a kereskedő már kiköveteli magának a "hatósági vizsga díj"-ból ezeket az összegeket. Aláírásokat hamisítanak össze-vissza, paravánt nem használnak vizsgálatkor stb.. Az egész szakma szégyenének tartom a Mobil eredetiségvizsg álatot. Persze a tisztelt GVH vizsgálata erre már nem terjedt ki. De ki hallott már olyanról, hogy "mobil műszaki vizsga"??? Ilyen nem létezik! Akkor hogy létezhet ez az eredetvizsgánál ? Pedig ez legalább olyan komolyságú vizsgálat. Előbb-utóbb a BM-nél is be fog telni a pohár, és meg fogja szüntetni a mobil eredetvizsgát. Amiben egyébként sem értem mi a hatalmas bolt. Kiszállni pl 15-20 km-t 1 db autóért INGYEN!!! Pesten a dugóban és még az ügyfélenk ott is visszanyomnak a zsebébe 1000 ft-okat. + üzemanyag költség. Mi ebben az üzlet? Jó esetben kb 30-45 perc mire Pesten a dugóban átvergődik egy mobil eredetvizsgás az ügyfélhez. Ugyan ennyi vissza + a vizsgálat. Ez alatt vagy 3 autót be tudna vizsgálni a telephelyén. Nincs üzemanyag költség, nincs dugóban ülés stb.. Vicc az egész mobil eredetvizsga. De aki beszáll ebbe a mobil eredetvizsga játékba az meg is érdemli, hogy tönkremenjen. Tisztelet persze a tisztességesen dolgozni akaróknak!!! Sajnos több a tiszességtelenü l dolgozó mobil eredetvizsgás, aki tönkreteszi és viccessé teszi ezt a szakmát.
Idézet
 
 
0 #11 Tankó Imre 2008-11-19 16:01
Még egy szösszenet...
A volt cégem mellett van egy másik autókereskedés. Márkát nem említek. Kb 40 méterre volt a bejárata mi mi bejáratunktól. A 70 km-el messzebb Tatabányáról járt ki hozzájuk a mobil eredetvizsgás . 70 km meg vissza! Nyáron a 310-320 ft-os üzemanyagárral! Mi ebben a bolt? Csak, hogy ne nálunk ott helyben vizsgáltasson be az autókereskedés?? Ha meglátok egy mobil eredetvizsgást Pesten, csak jót mosolygok magamban.
Idézet
 
 
0 #12 Jani2 2008-11-21 14:30
Ugy tudom hogy Heves és Borsod megyébe is adtak ki engedélyeket mobil eredetiségvizsgálat de ahhoz régen fix telephelyen müködö állomással kellett rendelkezni .Én olyanról is tudok hogy valami gumis mühely is belekezdet és a Metállal szerzödött .Egyébként minden rossz autot az ilyen uj állomások nyelik be mert nagyon tapasztalatlan a vizsgáló és csak a darabszám a fontos ,minöség az nem .Miskolcon már egy állomását felfüggesztette a metál mert rossz autokat huztak át rajta és több biztosási csalásba részt vett egy Euros mobil eredetiségvizsgálat is aki szintén miskolci illetöségü .
Idézet
 
 
-1 #13 Tankó Imre 2008-11-21 16:00
Sajnos ez így van. Mi is rengeteg ilyen sztorit hallottunk. Ebből is csak az látszik, hogy nem olyan könnyű ez a szakma. A mobil eredetvizsga állomás nyitásához még mindig szükség van, azaz kötelező, hogy legyen egy fix telephely. Sok helyen egymás nyakára nyitnak ezek az eredetiségvizsgáló állomások. Van mikor 1 kisvárosban van 4-5 hely is ahol ilyet végeznek. 6.-nak nyitó cégnek már nem sok esélye van új kuncsaftokat szerezni. Emástól próbálják elhalászni, úgy hogy házhoz gördül a mobil eredetvizsgás és bevállal minenféle szar melót, szalmai tapasztalattól függetlenül. Mindent áttolnak, csak legyen ügyfél. Persze aggódniuk sem kell, mert minden eredetvizsgáló állomásnak van biztosítása. 80-100.000 ft/év. Ha be is buknak 1 autót, a biztosító fedezi. Sajnos ebben a "dübörgő gazdasági helyzetben" elég nehéz a felszínen maradni. Mindenki próbálkozik már mindennel. Pár ezer forintért. A kérdés, hogy megéri-e...
Idézet
 
 
+1 #14 merci814 2008-11-28 22:32
Nem kérdés csak megjegyzés: ha még az sincs leszabályozva, hogy kinek kell az eredetisgvizsgá latot elvégeztetni, akkor mit várunk. Én csak a \"kisember\" szemével látok. Az eladó annyit mond Őt nem érdekli, kell vagy nem kell a jármű. Pedig a tulajdonosnak kéne az eredetiségvizsg álat papírját a vevőnek átadni mint a forgalmit stb.. Szóval mivel nincs az egészben ráció, na ezért is meg lehetne szüntetni. (mert megeggyezés nem lessz az tuti)
Idézet
 
 
0 #15 Tankó Imre 2008-11-29 09:11
Ezt azért nem mondod komolyan, hogy azért kell megszüntetni, mert törvényileg ez nincsen maghatározva?! Ez még viccnek is rossz. Akkor nagyon sok dolgot kellene itt megszüntetni ebben az országban, amiben nincsen ráció. Sorolhatnám itt, hogy a már leadózott pénzedből miért kell többszörösen ISMÉT adózni, ha egy házat vásárolsz. Akkor azon adónemeket is meg lehetne szüntetni, mert ráció azokban sincs. Ha szerinted a tulajdonosnak kellene az eredetiségvizsg álatot elvégeztetnie, akkor ezt közöld az eladónak vásárláskor. Ha nem hajlandó ezt neked elvégeztetni az ő pénzén, akkor állj tovább, és keress egy másik eladó autót ami megfelel az izlésednek. Isten szabad döntési akaratot adott mindenkinek.
Idézet
 
 
0 #16 Rbus pilóta 2009-10-29 18:47
Hi! Nos akkor nagytudós úrak,kik még a 20eft ot érő utánfutóra is 16e.ft os eredetvizsgát írtak elő és beszedik,azaz ennyiért vizsgálják meg,hogy aranyból, vagy már csak vasoxidból áll az akár 1mx1.20 as méretű (kamion pótkocsi ).Mert ami a lényeg,a vonó háromszög,vagy rúd,ami az (alvázszámot) tartalmazza,aká r egy adag tehénszarhoz van rögzítve is átmegy a vizsgán.Tehát 16000ft ért azonosítanak 1 vonórudat,ami kb 1.5m hosszú,és kb 50-60mm átmérőjű!! Fura egy találmány,és rettenetesen nehéz átépíteni egy ákom bákom libikóka dobozra.Tehát mit vizslatnak rajta 16000ft ért???Ajánlom,legaláb b ezeken a szar egyszerű járműveken ne kaszáljanak,mer t ezeken nincs is mit ellenőrizni!Itt külömbséget kellene tenni a szem.gk val húzható könnyű árúszállító,és a nehéz pótkocsi között,mert ez utóbbin valóban lehet mit vizsgálni,és értéke is akár több százszorosa lehet az utánfutónak!!!N em beszélve a műszaki vizsgáról ahol színtén ugyan annyiért néznek rá,mint egy szem.gk.-ra!!!Hát nem röhely???
Idézet
 
 
-1 #17 none 2009-10-30 00:34
Rbus pilóta!
Érdemes lenne el is olvasni a hozzászólásokat mielőtt hozzászólsz. Akik megvizsgálják a vonórudat vagy háromszöget azok nem 16.000-t keresnek! Ennek először el kellene jutni az ember tudatáig akár azzal, hogy elolvassa és felfogja a hozzászólásban leírtakat és akkor rájössz te is, hogy rossz helyen háborogsz. Sőtt ha tovább megyek akkor a postán fizeted be és nem az eredetiségvizsg áló nevére. Tehát semmiképpen sem nekünk! Ha elmondanám mit és hogyan vizsgálunk akkor arra azt mondanád "Jaaaa... ezt nem is tudtam!" A lényeg, hogy ha eléd raktak egy vanília tortát akkor azon te fogod látni, hogy nem csokoládé torta. Persze mindenki tévedhet. :) Próbáld kihámozni a lényeget. Abban az egyben igazad van, hogy nem sok a különbség a személygépkocsi és az utánfutó ára között. Lehet menni panaszra a BM-be! Hajrá!
Idézet
 
 
-2 #18 Rbus pilóta 2009-10-30 11:45
none! Nagy tudós vagy már látom.Gondolod hogy engem az érdekel hogy hová meg kinek fizetem? Fizetnem kell és ennyi,ha nehéz a felfogásod.Ki a "fenét" (edited by none) érdekli hogy ki mivel mossa ki eszkuzálja magát!Látom közöd van ezekhez a naplopókhoz,ezé rt nem tetszik a valóság. Egyébként bele ne kezdj a megmagyarázásba ,mert van 1-2 cég akiknél tudom hogy mit néznek.(bevan e fizetve,mert a program addig nem megy tovább!)Jaaaa? Mert sokmindent nem nézhettek csak az eget.Szóval ingyenélő banda és ahhoz tartoztok Ti is.A működésetekről még annyit,hogy nem kell azért amerikába menni,hogy tudjad hogy az is van!!LE AZ ÖSSZES EREDETISÉG HAJHÁSZÓ CÉGGEL!!Majd úgy is megnézik 7500ft ért a műszakin.Aki meg nem biztos abban hogy mit vesz,hát ne vegye meg.Ez ilyen egyszerű!
Idézet
 
 
-1 #19 none 2009-10-31 00:46
Papuska vagy "Rbus pilóta" csak azért nem töröltem a kommentedet mert híve vagyok a szabad szólás szabadságnak. Azt hiszem te egy igen fafejű emberke lehetsz. Mi köze van ahhoz mit vizsgálnak a járművön annak, hogy a csekk be van-e fizetve és előtte azt ellenőrzik? Mi köze van a csekk befizetésének magához a fizikai vizsgálathoz? Ez azt hiszem senki előtt nem titok, ha nem fizet valaki akkor nem kap szolgáltatást. Ha nincs pénzed nem kapsz zsömit a boltban. Ezzel nagy titkot nem lepleztél le. De nyilván onnan tudod, hogy már próbáltál sumákolni a csekkel te kis csacsi csak nem jött össze. Csak azért vered itt a tam-tam-ot, mert a BM-nek nincsen kommentező rendszere? Talán fel kéne hívnod őket és elsírni bánatod mi nem tetszik és te mit szeretnél! De hogy pontot tegyek a végére... Ha mezitláb a falba is rúgsz kis barátom, akkor is ki fogod fizetni az eredetiségvizsg álat árát! Vagy nem veszel utánfutót! Ennyire szimpla a dolog! Van még egy variácció... Menj el eredetvizsgásna k mert ők úgy is csak az eget nézik 16000-ért! Továbbiakban ne fáradj a kommentel, mert ilyen parasztok hozzászólásait továbbá nem fogom kiengedni az oldalra. Sok sikert az Rbus-od vezetéséhez!
Idézet
 
 
0 #20 egy vizsgáló 2009-11-11 05:50
Üdvözletem!

Ezt is megoldja az állam papiron megszüntetik az eredetvizsgálat ot,de eddigi infoim szerint kiatalálnak mást amivel egy autós se fog jobban járni sőt....
Idézet
 
 
+1 #21 none 2009-11-11 08:42
Ez szinte biztosan így lesz. Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy egy ilyen "adófajtától" az állam csak úgy megváljon. Ha nem így majd beszedik ezt a pénzt úgy. Alapjában véve nem lenne ez egy rossz dolog. De valóban túl drága és véleményem szerint teljesen rossz a pénz elosztása.
Idézet
 
 
-2 #22 DDDDDDDDDDDDDDDD 2009-11-24 09:08
Tankó Imre!
Te valami nagy mágus lehetsz,aki szentül védelmezi ezt az ízléstelen pénznyerést.Mi köze az eredet vizsgának az alkatrészenként i értékesítéshez, ami ma már köztudottan működik,és ehhez nem kell alkatrész eredetvizsgálat !Aki meg nem biztos abban hogy mit vesz,sz ne vegye meg,vagy akkor fizessen a biztonságáért,v izsgáltassa be.De amikor tudom konkrétan hogy az (apám,vagy a testvére nem lopta vagy lopatta a járművét,mert Ő még újonan vette akkor ha én átveszem mi a fenéért (edited by none) tartsalak el benneteket a szutyok semmitmondó 2hónapig élő vizsgálati eredményért kifizetett akár több10e. forinttal?Szóval ne védd a becstelen megélhetésed,ha nem dolgozz produktív munkát,akár alkalmazottként ,és majd megtudod,mennyi t ér a potyára kiadott pénz.
Idézet
 
 
+151 #23 Tankó Imre 2009-11-24 14:54
Tisztelt névtelen senkiházi!
Elárulom kis barátom, hogy már 1,5 éve nem vagyok eredetvizsgáló hanem mosogatok! Szóval nekem ne pofázz itt milyen szar munkát végezni! Az ép ész érveknek semmi köze ahhoz, hogy mivel foglalkozom. Te is egy igen sötét alak lehetsz, gyenge felfogással. Már nem tudok mit mondani ezekre a hozzászólásokra . Mondtam már! Ballagj el a BM-be aztán ott lehet rinyázni! Mert itt sajnálatra ne számíts! Árulj el egyet nekem kis névtelen barátom. Ha te egy biztonsági cégnél dolgoznál és a cég tulaja mindenkitől erkölcsi bizonyítványt kér. És te már ott dolgozol a cégnél 5 éve. Akkor a te főnököd nem fog erkölcsi bizonyítványt kérni a te bátyádtól ha ugyan oda el akar majd helyezkedni mert te égre-földre esküdözöl, hogy te jól ismered mert a bátyád, vegye csak nyugodtan fel a céghez, egy tyúkot sem lopott el életében?? Mindez a te homlokodra van írva, hogy neked bátyád, apád jógyerek? Mindenkinek el kell hinnie, hogy a te bátyád apád nem karosszéria lakatos és nem a számokat hegesztgeti át hobbiból az esti vacsi után unaloműzésből? Meg aztán ha te megvetted apádtól, aki természetesen biztosan egy áldott jó gyerek és biztosan nem hamisította át az alvázszámot, aztán eladod valakinek és ott megbukik eredetiségvizsg álaton, akkor honnan tudják majd megállapítani, hogy ki szögelte át az alvázszámot, ha csak mindegyik 5 embernél lenne eredetvizsga? Ha 5 ember nem végzi el, de a 6. el akarja és majd ott megbukik az autó. Akkor az 5 közül ki viszi majd el a balhét? Gondolom te, apád, bátyád biztosan nem mert ti rendes emberek vagytok, mindig időben visszavittétek a TK-ba a videókazit! Ez nem kívánságműsor barátocskám. Hogy szűrni lehessen kinél történt a hamisítás és kit kell elővenni bűncselekmény elkövetése miatt minden adás-vételkor el kell végeztetni. Kivétel persze a te családod mert mint már megállapítottuk ti rendes emberek vagytok.
Itt pedig a Gazdasági Versenyhivatal elemzése a gépjárműlopások számának alakulásáról:

Természetesen biztosan ez is hamisítvány és én dobtam egy skiccet kamu adatokkal. Ebből is az derül ki, hogy egy buta idióta vagy aki azt hiszi az alkatrész lopás miatt felesleges az eredetiségvizsg álat. Ha nem hiszed akkor innen le tudod tölteni az eredeti verziót: GVH Elemzése az eredetiségvizsg álatról (Persze elolvasni már lusta leszel mert csak arra van eszed, hogy bepötyögd a Google keresőjébe, hogy "megszűnik az eredetiségvizsg álat" és bepötyögd a névtelen buta, köpködő, unintelligens hozzá nem konyító hozzászólásodat mérgelődve, hogy ki kell fizessed)

Mondtam... van 2 választásotok. Ez minden agyalágyult névtelen eszét nem használó hozzászólónak szól.

1. Bemész a BM-be és zokogva előadod, hogy te egy rendes ember vagy, engedjék el neked az eredetiségvizsg álatot.
2. Nem veszel autót, mert csóró vagy és nem tudod kifizetni azt ami azzal jár! Tudod ez úgy működik, ha nincsen pénzem nem megyek Hawai-ra nyaralni! Vagy menj aztán írjál a repülőtársaságo knak is, hogy nagy lehúzás a repjegy oda! Itt is, ott is van választásod! Nem veszel autót! Ennyi! Az összes gyengeelméjűnek szól: Ez a törvény és ez egy hatósági ár! Ez nem a "ki sír jobban az kap nagyobb kedvezményt" műsor! Ez pedig nem a BM weboldala! Szal lehet menni máshová rinyázni. Sajnálom a hangnemet, de sajnos ilyen korlátolt idiótákhoz már nincsen türelmem. Ezután hasonló hozzászólásokat nem fogok kiengedni, kár bepötyögni!
Idézet
 
 
-3 #24 DDDDDDDDDDDDDDDD 2009-11-27 11:51
Oké, belátom igazad van én voltam az ökör.
Idézet
 
 
+1 #25 Csabo 2009-11-27 15:34
Üdv mindenkinek
közel 6,5 éve végzek mobil eredetvizsgálat ot. a felröppent kétes információk után ma olvasom, h "valószinűleg" 2010 jan 1től csak fix telephelyen végezhető majd a tevékenység. Akik itt az árakról és szükségességérő l panaszkodtak, vagy kételkedtek, azoknak festenék 1 gyors és 1szerű példát. Ingatlanügynöks ég. Gondolkozzanak el rajta, h mennyi értelme, igényelt szaktudása és honoráriuma van. Tehát félig meddig igen, az eredetvizsga valóban egy adó, de tisztességesen végezve haszna nem kérdőjelezhető meg!!! A műszaki vizsga is egy adó. de érdekes módon mikor +10 ezerrel lehúz a viszgabiztos egy repedt fényszóróért pölö, azon nem kattognak ennyit a "sértettek". az integrált vizsgálat értelme pedig pont annyi, mint kopasz izén a paróka. további szép napot mindenkinek
Idézet
 
 
+1 #26 Tanko Imre 2009-11-30 13:50
Szia Csabó!

Megkérdezhetem hol olvastad ezt a cikket, hogy csak fix telephelyen lehet végezni majd az eredetvizsgát január 1-től? Mert azt a cikket kitenném ide az oldalra is, de én nem találtam a cikket sehol. Sajnos egyébként kis országunkban lehetne végtelen listát írni arról mi az a "foglalkozás" amivel 200-500%-os haszonkulccsal dolgoznak. Ha jobb lenne ennek a pénznek az elosztása (eredetiségvizs gálat) akkor lehetne olcsóbb is, de "sajnos" akkor nem tudna ekkorát szakítani rajta az állambácsi. Szinte 100%-ig biztos vagyok benne, hogy nem fog megszűnni az eredetiségvizsg álat.
Idézet
 
 
+2 #27 egy vizsgáló 2009-12-07 21:55
Sziasztok!

Sok igazság van a "megszűnés" felé vezető útról és majdnem 100% a fix telephelyes vizsgálat.Úgy néz ki átvesz mindent az NKH és így a most elégedetlen embereket becsapja!Elméle tben megszűnik a mobil vizsgálat és a későbbiekben átveszi a tevékenységet a műszaki vizsgálatra jogosult állomások nagy része.Ezzel a naív embereket nagyon be fogják csapni,mert egyik kézzel adnak (megszüntetjük, ugye most ez a sláger), de másrészről úgy meghúznak mindenkit az integrált vizsgájukkal,ho gy öröm lesz nézni.
Csak a pénzre megy ki a játék!Ezt tartsa mindenki szem előtt.A 10-15 évnél idősebb autókra jó lesz évente a műszaki+zöldkár tya+integrált vizsga.Számoljunk utánna.Egy átlagos autóvásárló kb 5 évig tart meg egy átlagos autót az 1x EV 17.000 5x ZK 35.000 és 2x műszaki 35.000 ez összesen 87000 FT.Ha megalakul az új rendszer akkor ugye olcsóbb lesz minden "látszólag"!
Idézet
 
 
+2 #28 egy vizsgáló 2009-12-07 22:02
Az új rendszer ha drasztikusan is csökkentik az árakat és a nép látja,hogy olcsóbb lesz az csak látszat.Itt mindenkit megvezetnek.Csináljunk egy gyors számítást egy drasztikus csökkentésre.
Integrált vizsgálat 6000 jelenleg 9000
zöldkártya : 5000 jelenleg 7-12000
műszaki 10000 jelenleg kb 17000
Jövőre a 10-15 évnél idősebb autókra ezek évente kellenek majd,egy átlagos autós jelenleg 5 év alatt ezekre 87000FT-ot költ.
az új rendszerrel.5 műszaki :50000 5 ZK 25000 5 integrált vizsga 30000 ez 105.000 5 évre :)
És itt el lehet dönteni melyik is a jobb.
Az a baj,hogy a magyar embereket nagyon könnyen az orruknál fogva meg lehet vezetni!És ezt itt egyik-másik hozzászólás igazolja is sajnos.
Idézet
 
 
0 #29 Tankó Imre 2009-12-25 16:30
Itt az újabb cikk a az eredetiségvizsg álat eltörlése -ben reménykedőknek vagy inkább nevezzük őket a cikk olvasása után reményüket vesztetteknek: www.eredetiseg-vizsgalat.hu/2010-januar-elsejetol-megvaltozik-az-eredetisegvizsgalat-jelenlegi-rendje.html
Idézet
 
 
0 #30 PITYU64 2009-12-27 06:48
ÜDV MINDENKINEK. 2009 DEC,20-ÁN VETTEM EGY WAGON R-T.2010-BEN AKAROM ÁTIRATNI.2009-BEN AZ EREDETVIZSGÁT MEGCSINÁLTASSAM ,VAGY VÁRJAK VELE, 2010-BEN LEHET ELTÖRLIK ÉS ENNYIVEL KEVESEBB LESZ AZ ÁTIRÁS?
Idézet
 
 
0 #31 Tankó Imre 2009-12-27 09:17
Igen, Pityu, mindenképpen várjál vele!
Idézet
 
 
0 #32 sardnA 2009-12-28 20:52
Szevasz!

Ez tetszik ...főleg a drasztikus árcsökkentés!!!
Mert ugye, az autósok terheit csökkentjük, a vizsgálókét kicsit megemeljük...
Csak tudnám, engem erről mikor fognak értesíten???
Egy -de lehet hamarosan ex- vizsgáló.
Idézet
 
 
+1 #33 z.beri 2010-01-04 19:44
Nekünk annyi!!!!
még márciusig dolgozunk utána meg majd megyünk a munkaügyibe.De nem gond megélünk mi a segíílyböl mint a testvérek
Idézet
 
 
+1 #34 Bobika 2010-01-19 10:34
Sziasztok!

Akkor most kell eredetiség vizsgálat egy 2000. évi autónak vagy nem? 2 éve vettem, akkor lehúzkodtak ilyen jogcímmel...
Tudok hivatkozni valamilyen jogszabályra vagy törvényre, h nem kell?
Idézet
 
 
0 #35 Hugo 2010-01-19 14:34
Mond, hogy nincs ilyen hülyeségekre pénzed, hátha megsajnálnak.
Idézet
 
 
0 #36 anya 2010-02-06 20:50
Nekem most kelene átíratatnom a gépkocsimat,az előző tulajdonos már meg csináltata az eredetiségvizsg álatot,nekem még egyszer meg kell?
Idézet
 
 
-1 #37 RADICS MIKLÓS 2010-02-07 06:27
az eredetvizsgálat az igazilopás merttényleg az ember mit kap érte? megveszi az autót kifizeti az eredetiség vizsgát ,kiderü hogy lopott az autó,márittis bukott,minimáli s összegé kéne eszt csinálni.arról nemis beszélve ha felteszem százezeré megveszünk egy százéves autót neméranyit mintaz átirási kölcség.ez a nyilvános lopás.
Idézet
 
 
-1 #38 unora 2010-02-10 09:14
Szép napot. Én csak azt az eggyet szereteném megkérdeznivala kitől? Mire Jó?? Kiszurni a kisemberekkel? Nagycsaládos anyuka vagyok, van egy 24 éves autóm sajnos belémszaladtak és a fara csúnyán összetört.Akkor lehet spórolni! Namár most én megcsináltattam .Nekem sokba került ez is. Mire készlett lejárt a műszaki.Megint spórolhatok! Mire összegyült a pénzem,addigra behozták ezt az eredetit! De minek???? Így megint spórolok, hogy talán lessz rá pénzem. De ha a gyerekeim betegek, kérjek autót kölcsön vigyázzak rá kétszer jobban, és persze eggyik sem gázos amivel egy picit kevesebb lenne a költség. Szóval nem értem ha tizenéveken keresztül van valakinél az autó, akkor miért kell eredetiség vizsgálat a műszaki mellé. NEM LENNE ELÉG CSAK AKKOR MEGCSINÁLTATNI, HA VALAKI ELADJA? Egy nagycsaládosnak éppen elég költség egy régi "ládikót" is fent tartani ha mindent beleszámolunk.Mert sajna nem kint élünk ahol a kismama vígan kíbírja fizetni még ha egyedül neveli is a gyerekeket nem kell elmenni még mellette dolgozni, hogy elég legyen akár a kenyérkére is. Tisztelettel.egy anyuka.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

Budapest XI ker, Herceghalom, Páty, Telki, Budaörs, Budakeszi, Zsámbék, Csabdi, Mány, Gyermely, Szomor, Tök, Perbál, Budajenő, Nagykovácsi, Biatorbágy, Törökbálint, Diósd, Érd, Tárnok, Sóskút, Etyek,  Tinnye, 2009, 2010, 2011